Edisi Siasat - Mood Raya

Mood pilihanraya dan habis. Sekarang nih mood hari raya pula. Sana sini orang sibuk buat persiapan hari raya. Ada yang beraya sakan,,ada yang beraya sederhana sahaja dan ada yang ala kadar sahaja. Dengan tak disangka-sangka,,kak nrina telah menjalankan edisi siasat (tag) ke atas aku berkenaan dengan hari raya. Walaupun soalannya tak ler susah macam soalan UPSR,,tapi berpeluh-peluh juga nak menjawabnya,,hehee,,Photobucket



Kak nrina juga ada bagi hadiah,,bunga nih ira nak letak atas meja kat ruang tamu masa raya nanti,,hehehe,,terima kasih kak nrina,,Photobucket



Photobucket


1. Berapa pasang baju raya anda taun ni dan kaler apekah?

Bape pasang¿ Baju kurung dua psang jer,,kaler maroon dan kaler pink. Baju yang tak berapa nak kurung dua pasang gak. Tengok,,aku beraya sederhana jer kan.


2. Apakah makanan raya tradisional kegemaran anda?


Nasi himpit makan dengan kuah kacang,,suka sangat. Burasa pun suka juga. Tau tak apa tuh burasa¿ Itu adalah makanan tradisi orang Bugis masa hari raya. Kadang² ketupat pun makan juga.

3. Apakah biskut raya kegemaran anda?


Paling suka biskut Nestum buatan mak saya. Biskut yang ada coklat dan kacang hazel saya suka juga.



4. Bape banyak duit raya anda dapat n spend untuk bagi kat bebudak?


Dah tua bangka cam nih ada lagi tak orang nak bagi duit raya¿ jawapannya RM 0.00,,hehee..Selalunya saya sediakan dalam RM 100 lebih jer. Tengok tuh,,betapa murah hatinya saya.



5. Apakah aktiviti malam raya korang?


Selalunya aktiviti malam raya masak dan masak,,hehee,,kemudian buat kek. Tapi saya selalunya habiskan masa depan tv sambil kemas² ruang tamu,,kononnya ler. Yang selalu tolong mak kat dapar kakak dan adik saya. Tengok tuh,,betapa rajinnya saya,,hehe.

Sekian sahaja edisi siasat untuk kali ini. Saya tidak berhajat untuk menjalankan edisi siasat ke atas sesiapa pun. Tapi anda boleh membuat edisi siasat ke atas diri anda sendiri,,hehe.

arinna : Pesanan dari penaja,,berhati-hati di jalan raya di hari raya.




Photobucket Photobucket


13 ulasan:

rahimin idris

4 pasang baju? sederhana la juga tu. separang harga rm500 kan? dah rm2k!
sederhana menda?

13may

hehhe heheh...


ada peruntukan duit raya untuk aku tak??

hehhe ehheh :P

man_helang

tag lg...ha ha ha...aku dah 2 tahun pakai baju sama jek semayang raya...mls nak wat baju baru...yglama elok lg..

Adry

hahaha... nak duit raya... ble? hhahaha...

Ooo saja kemas ruang tamu ek padahal nak tengok TV... bagitau mak.. hahahha

Adry @ http://www.adrysabry.com

~Cinta Milo Ais~

hehe sama la kita..baju kurung dua pasang je..sederhana kan kita hahaha

Neeza Shahril

burasa tu macam mana rupa dia ira?

ira tahu tak, akak pernah dengar budak kecik yang dok membelek duit2 raya dia dapat cakap "haa??? seringgit aje??"
demand budak sekarang tau.. diorang nak at least RM2. Dia ingat orang2 yang bagi duit ni cop duit agaknya... orang bagi pun dah kira syukur kan :)

♥~ir@~♥

2 rahimin -> hahaha,,pandailer ko,,baju² aku tuh harga tk sampai pun 500,,erk??,,betul ker??

2 13may -> sya tk bg duit raya kat orang lanjut umur,,hahhaa

2 manhelang -> kalau elok lg tk per la,,

2 adry ->shhh,,jgn la bg tau,,nanti sya bg duit raya,,ekeke

2 cintamilo -> mmg kita bersederhana,,hehehe

2 kak neeza -> dia macam lemang gak,,cuma dia di rebus

hehehe kak,,mmg budak skang nih demand,,tak reti bersyukur

hajime

ah!
dengan selamba anda ditag!
sile lihat blog saye ya!

http://budakyangbijak.blogspot.com

tima kasih...

manje

salam ira

hehe mlm raye mmg besh tgk tv kan...
sesambil kemas umah... tapi kite dah
lame spnjg raye tak tengok tv mlm raye krn bz membalut ketupat huhu

suparjo

OOoooo..

Sederhanenyeeeeeeeee..

biskutrajin

alamak...x jwb lg tag kak nrina

eedany

kalau boleh saya pun nak tengok tv jer masa malam raya tu tau.

tapi apakan daya...terpaksa buat kerja tanpa gaji! hihihi...

selamat berbuka puasa petang nanti arinna.

:)

日月神教-任我行

成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,情色論壇,性感影片,正妹,走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,a片

Blogger template 'Pinki' by Ourblogtemplates.com 2008

Jump to TOP