Tragedi Di Bulan Ramadhan

Kejadian nih berlaku masa sahur awal pagi tadi. Setiap kali bulan ramadhan,,tugas aku adalah memasak untuk sahur. Setiap malam aku akan setkan jam penggera kat handphone aku pukul 3.00 pagi supaya aku tak terlajak tidur. Seperti biasa pagi tadi penggera pada handphone aku berbunyi tepat pukul 3.00 pagi. Dengan mata yang masih mengantuk aku pun bangun dan menuju ke dapur.

Pagi nih tak banyak yang perlu aku masak sebab aku dah masak sebelum masuk tidur tadi. Sebenarnya aku tinggal panaskan jer lauk² tersebut dan jerang air untuk buat kopi. Tapi aku tiba² terasa nak makan telur dadar.

Aku pun mula lah membuat telur dadar. Pecahkan telur 3 biji,,masukkan garam dan hiris bawang kemudian pukul lepas tuh masukkan ke dalam minyak yang telah dipanaskan. Tuan² dan puan² itulah cara² nak masak telur dadar.

Tengah aku membalik kan telur dadar dalam kuali tersebut ntah macam mana minyak terpercik kat muka aku. Aku matikan api dapur dan berlari ke bilik aku. Aku tengok kan cermin. Aku rasa panas kat dagu dan leher aku. Aku sapu gel aloe vera kat tempat yang kena minyak dan aku rasa pedih sangat. Aku mula rasa takut. Aku takut muka aku akan rosak.

Pagi tadi sebelum mandi aku tengok bawah bibir, dagu dan leher aku dah merah. Paling banyak tompok merah kat leher aku. Tapi tak teruk sangat mungkin sebab aku sapu gel aloe vera dan mak aku cakap dia tak akan meninggalkan parut. Syukur Alhamdulillah. Kalau tak berbelang² ler muka aku.

arinna: agaknya ini dugaan di bulan puasa,,,selamat berpuasa kepada semua

Photobucket

18 ulasan:

rahimin idris

hehehe lain kali pakai helmet dan jaket kalis api tau!

iEn

arinna mamai kot masa duk balikkan teloQ tu hehehe.. hati2 tau lain kali :D

Adry

adeh.. lawak plak tapi kesian jugak.. hehehe... moral of the story : jangan memasak kalau ngantuk sangat! hehehe

Adry @ http://www.adrysabry.com/

sultan

walaupun aku pkai 2 biji alarm, tp last2 aku bgn sbb adk aku yg kejut...

azza

pengalaman dan pengajaran...
nasib baik tak lekat parut kan..

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯)

alahai siannye...takpe tu tanda org yg rajin ke dapur hehehe...
masa sahur tadi pun terjadi perkara tak diingini..nak masak lauk abih tu panas kan periuk tu dgn api yg besar supaya cepat kering air yg ada dlm periuk tu abih tu dah berasap plak..g ler tuang minyak sbb nak tumis pastu terus kuar api ler kat dlm periuk tu...uih cuak giler dibuatnye...pastu siram air mula lagi galak api tu pastu baru ok...takut terbakar rumah plak wei..nasib baik takde benda mudah terbakar kat situ tadi...hehehe...

♥~ir@~♥

2 rahimin -> balik kang aku pg beli helmet dgn jaket kalis api,,hehehe

2 ien -> mmg tak syak lg,,masak tgh mamai tuh ler jadinya

2 adry -> kalau ingat balik mmg lucu,,hehe

2 sultan -> ko nih tido tk hengat donia,,hehe

2 nrina -> nasib baik tk terbakar umah,,macam² hal kan di bulan ramadhan nih,,

sparkystar

alahai,cian.mber aku kn ade gak accident mcm kau.gara2 greng telur.dia kene kat muka,lmbat lor nak baik.siap pkai plaster tu kat dahi n leher,sbb nak cover.ade kesan htam sikit je la tp tak byk.huhuhu..lain kali kai topeng k.hahaha

biskutrajin

heheh...beter kaber2 sket leher 2...kang org lain pikir laen plak..hehehe

generasi

wow ira nak tanye leh x

yang kategori nie kau dapat kat mane ekk

Si Kachak Suparjo

Tompok merah kat leher?

Wo, kan pasangan kelamin je yg ade kesan tu. Camne akak bleh ade?

wo ! wo ! wo !

Neeza Shahril

ala siannya dia.. kurang dah sikit saham hehehe..
tapi takpe ira, zaman cyber ni dah macam2 boleh buat.. nanti boleh cantik balik :)).
banyak pahala tu jadi gitu sebab nak masakkan utk orang lain...

♥~ir@~♥

2 azza -> tuh ler,,nasib baik tk berparut

2 sparkystar -> aku tk nak ler jd kesan hitam tuh

2 biskutrajin -> hahahaha,,tuh ler pasal..kena kaber nih

2 generasi -> kategori yg mana tu??

2 suparjo -> amboi dia,,sesedap rase mengata,,kena minyak ler dik oii

2 kak neeza -> ekekeke,,,insya Allah tak berparut kak,,

generasi

kategori yang kau punya lah...
bawah cbox

Anonymous

salam ira

la sian dia... kene lebih berhati2 lagi kot masak gune minyak pasni... apepon tahniah... awak rajin memasak di pagi sahur... teruskan kerajinan awak tu k... jgn serik cume kene berhati2... :)

♥~ir@~♥

2 generasi -> ko pg ke blog muncet.com,,dia ada bgi tutorial camana nak masukkan benda tuh

2 manje -> betul tuh manje,,kena berhati²,,hehehe

182

3 biji telur?
banyak giler..
ko makan sorang ker tu..

日月神教-任我行

成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,情色論壇,性感影片,正妹,走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,a片

Blogger template 'Pinki' by Ourblogtemplates.com 2008

Jump to TOP