Aku di Ragut

Korang pernah kena ragut tak?,,aku nak citer sikit la pengalamam aku kena ragut. Bila sebut pasal ragut nih,,apa yang bermain dalam kepala otak korang?.

Dalam Kamus Dewan perkataan ragut bermaksud menarik dengan paksa atau dengan kekuatan dan juga kehilangan sesuatu secara paksa.

Ok ler,,berbalik pada pengalaman aku kena ragut,,kisah nih terjadi kira² 5 tahun lepas,,aku masih belajar lagi waktu tuh. Ada satu hari tuh aku pergi melawat kawan aku yang tengah sakit kat rumah dia. Rumah dia tak ler jauh sangat,,dalam 10 minit perjalanan menaiki bas dari rumah aku. Aku lepak rumah dia dalam 1 jam lebih. Borak punyer borak tak sedar hari dah petang,,aku pun meminta diri untuk pulang.aku keluar dari rumah kawan aku tuh lebih kurang dalam pukul 4.30 petang.

Dari rumah kawan aku tuh nak pergi ke stesen bas yang berdekatan jauh juga,,lebih kurang 10 minit kalau berjalan kaki sambil berlenggang kangkung Mak Limah. Disebabkan aku tak buat lenggang kangkung Mak Limah tuh,,tak sampai 10 minit aku dah sampai kat stesen bas tersebut. Bila aku sampai,,tak ada orang kat situ. Lima minit tunggu,,bas tak sampai² lagi. Dari jauh aku nampak 2 orang lelaki datang dari arah semak kat belakang stesen bas tersebut. Kalau korang nak tau,,kat belakang stesen bas tersebut adalah tanah terbiar yang mana lalang dah hampir sama tinggi ngan aku kut,,dan di sebalik tanah terbiar tersebut adalah kawasan setinggan yang kebanyakan penduduknya adalah pendatang Filipna.

Dua orang lelaki tersebut menuju ke arah aku tapi aku buat tak tau jer,,dari kejauhan aku nampak bas yang aku tunggu dah muncul. Tiba² aku rasa ada orang menarik hand bag aku,,aku pun tak sedar bila 2 orang lelaki tersebut datang dekat kat aku. Sekali tarik jer mereka dah dapat hand bag aku.Korang bayangkan,,aku dengan kudrat seorang perempuan yang anggun lemah nak melawan 2 orang lelaki,,nasib baik ler dorang tak apa² kan aku. Setelah dapat hand bag tuh,,mereka pun lari ke arah kawasan tanah terbiar tersebut. Yang aku hairan,,suara aku tak terkeluar nak menjerit minta tolong,,yang aku ingat aku hanya menangis sambil melihat peragut tersebut lari. Waktu aku kena ragut tuh,,bas yang aku nampak tadi tuh dah dekat nak sampai kat stesen bas tuh,,aku rasa penumpang² bas tuh nampak aku kena ragut tuh,,masa bas tuh berhenti kat stesen bas,,2 orang peragut tadi masih belum lari jauh lagi,,kalau ada orang kejar aku rasa boleh dapat peragut tuh tapi mereka hanya tengok saje. Waktu tuh aku berharap juga kut² muncul Spiderman ker,,Batman ker,,ultraman ke tolong aku,,,huhuhu.

Aku dengan perasaan marah,,geram,,sedih tak jadi naik bas itu,,lagipun bas tuh dah penuh,,orang berdiri sampai kat tangga takkan aku nak naik. Aku menahan sebuah teksi yang muncul tiba²,,aku tak peduli waktu tuh aku tak ada duit sesen pun nak bayar tambang teksi. Abang teksi tuh tanya kenapa aku nangis,,aku pun dengan bangganya sedihnya ceritakan ler apa yang terjadi kat aku.

Kalau aku ingat kejadian tuh,,aku rasa macam nak bunuh jer peragut tuh. Sampai sekarang nih memang aku trauma giler. Nasib baik ler hand bag aku jer yang kena ragut. Tak pasal² aku kena buat kad pengenalan baru,,kad bank baru.


arinna : panjang giler entri aku kali nih,,hehehe

PhotobucketPhotobucket

16 ulasan:

Rahimin Idris

la, cian ko..teruk peragut tu kan. mula-mula aku ingat rambut ko kena ragut dengan kambing! kihkihkih jangan marah ira yek! haha

182

sian-sian..
tapi apsal la ko tak jerit, kalau jerit confirm aku datang..

Denanz ...

ada ke duit dlm hand bag tu? kalau takde, shian la kat peragut tak guna tu.

♥~ir@~♥

rahimin -> ekekeke,,yo la tuh


182 -> tak tau ler,,suara aku tak terkeluar,,

denanz -> ada ler duit,,ada ler dalam 100 lebih

ijan

ciss... kalo aku ada time tu mmg aku trus buka buah kuntau kiri. jd lempeng la diorg tu aku keje kn...

Rahimin Idris

blah la sultan. kau sepak bola pun tak kena! hahaha

♥~ir@~♥

sultan -> ekekeke,,tuh ler,,kalau aku tau,,aku jerit nama ko kan,,


rahimin -> muehehehe,,

Capik

Lor cian plak kat dier...sma mcm kita laa...kita kena ragut gak..tp end up ngan blasah membelasah..haha...time 2 waktu skolah...u know la guys...hahahaha

~Cinta Cukulet~

ala ciannyer kak ira..tak pernah lagi kena ragut...mintak simpang la huuuu

Anonymous

Apabila undang2 yg Allah perintahkan kita laksana ditolak & dipertikai2kan maka Allah akan cabut rasa ketakutan dlm hati2 manusia utk berbuat kejahatan. Inilah akibat yg berlaku sekarg di Msia. Org yg tak bersalah pun akan jd mangsa.
Anda bagaimana? Ada rasa xpuashati ngan mana2 undang2 yg Allah perintahkan?
hehehe...KM sekadar bertanya sebg muhasabah sesama kita.

Ryan Aidil

so D*mn la that peragut...

♥~ir@~♥

cintamiloais -> tka nak di ragut,,berhati² slalu

alexi -> pandai awk lawan eh,,tak takut


KM -> saya rasa tk ada yg tk puas hati,,hehehe

nakatsu -> tuh ler pasal

kaklong

eee..mintak simpangla akak...kalo kena pun, mesti terkedu cam akak je. hehe. nasib baik akak x cedera. pas ni akak kena bwk beg galas blkg la kak, xleh bwk nbeg dh. hehehehe

♥~ir@~♥

wilda -> mmg terkedu,,hehehe,,cam budak sekolah lak bawa beg galas belakang,,ekekeke

sparkystar

tharu crite nye.sdih lor..

sparkystar
This comment has been removed by the author.

Blogger template 'Pinki' by Ourblogtemplates.com 2008

Jump to TOP